Magamról

Egy Kelet-Európai pszichológus kalandjai, aki feleségével és kislányával átrepülte az óceánt, hogy megismerjen egy másik kultúrát.

2011. november 22., kedd

A vita

Már szeptemberben kiderült, hogy Dr Morrow komolyan veszi a tárgyát és aprólékosan mindent számon kér a tesztekben. A legkeményebbnek azonban "a vita" tűnt. Csoportok, előre megadott témákban, tudományos vitát folytatnak.
Témák: az állatkísérletek engedélyezése vagy tiltása, az őssejtkutatás, a kémiai kasztrálás lehetősége visszaeső szexuális bűnelkövetők esetében. Ez utóbbit kaptuk mi és mellette kellett érvelnünk. Csoportunk egy tagja az utolsó pillanatban megbetegedett, így bizonyos vonatkozásait a témának ajánlatos volt elkerülnünk. Én amúgy élveztem a helyzetet, és amikor eszembe jutottak az angol szavak szerintem el is tudtam mondani. Bár ez nem mindig volt egyértelmű a szembenülő vitapartnerek arcáról.
A vita eredménye és értékelése 2/3 részben a tanár és egy harmad részben a többi diák értékelése alapján lesz.
Miért érdekes ez? Szerintem a vitatkozás nagyon jó módszere lehetne a számonkérésnek középiskolában és egyetemen is. Középiskolában mindenképpen segítené a kifejezőkészség fejlesztését, illetve a logikus gondolkodás pallérozására is alkalmas lenne. A csoportos elrendezés pedig alkalmas lehet a kooperatív munkamód gyakorlására, illetve a számonkérés során a társas támogatás segíthet oldani a vizsga helyzet feszültségét.

1 megjegyzés: