Boldog autók országa: Amerika! Benzin kb. 200Ft/l, széles autópályák, városi elkerülő utak, nagy távolságok. Pirosnál szabad a jobb kanyar és gyakran van central lane, ami az út közepén húzódó kanyarodó sávot jelöl, amit mindkét irányból lehet használni. Boldog autók?
Röviden a buffaloi rozsdáról, a csapadékos tél miatt az utakat extrém mód sózzák, az eredmény rohadó alvázak minden mennyiségben. De ez semmi.
A legőrjítőbb a sok stop tábla. Képesek egy lakóövezet minden kereszteződését minden irányból stop táblákkal tele rakni, ez a stop all way. Láttam már olyat is, hogy 10 méteren belül két stop tábla volt. Persze keresztforgalom nélkül!!!!
A stop all way úgy működik, hogy mindenki megáll és aki először volt ott az mehet, aztán a második, és így tovább. És ha egyszerre érnek oda hárman? Akkor jobbkéz szabály. Persze ezt sokan nem tudják és ezért mindenki előre enged mindenkit és mindenki mosolyogni próbál.
A közlekedés evolúciója egyértelműen az elsőbbségadás kötelező tábla felé mutat, de itt ezt csak nagyon ritkán használják: körforgalom előtt.
A lámpák nincsenek összehangolva. Olyan, hogy zöldhullám kb. 3-4 lámpa hosszáig működig egy magasabb rendű úton, egy pici kereszt utcánál akár minden sarkon várni kell, mert pirosat kapsz. Persze ez utcánként változik. Szóval ez olyan közlekedési Kinder-tojásként is felfogható.
Két elméletem van:
1. Az eszméletlenül lelassított, szakadozott városi közlekedés odavezetett, hogy az amerikaiaknak elegük lett és feltaláltak az autópályát és mindenhová ilyet akarnak építeni, tehát képesek a legszebb városképet is feláldozni és kettévágni egy várost vagy utcát egy jó kis autópályával.
2. A KRESZ kidolgozatlanság gyakran megoldhatatlan bonyolultságú helyzeteket eredményez, amiben az autóvezetők (16-100 éves korig, de komolyan! Itt a nagyik Chevrolet-tel, meg Jeep-pel járnak!) megijednek, és általában megállnak. Ez a félelem tartja fenn az előzékenységnek tűnő rendszer látszatát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése